Hur vi ökade leads för lokala butiker & fotoevent samtidigt

Utmaning

Synergier är något man strävar efter i företagsvärlden, och detta har uppstått mellan StudioExpress och de lokala butikerna inom barn-, djur- och detaljhandeln i Sverige. Både fotobranschen och att driva en lokal butik är utmanande i en värld fylld av distraktioner, konkurrens och nya trender.

Lösningen blev ett samarbete där fotografer använder butikernas ytor för att hålla event, medan StudioExpress med sitt kundfokus och annonsering lockar trafik till butikerna. Ett koncept som visat sig framgångsrikt, vilket gjort det möjligt för fotografer att turnera genom hela Sverige med målet att göra professionell fotografering så tillgänglig som möjligt.

I takt med att verksamheten växte och började stå på egna ben blev det en utmaning att hålla bokningarna kontinuerliga, särskilt när fotoeventen blev fler. Annonserna tappade effektiviteten och det blev tillslut svårt att kontrollera datan för optimering. Strukturen saknades och kopplingen till kunden blev allt svagare.

+30%
Ökad bokningsvolym
450+
Fotoevent runtom Sverige
47%
av leads till bokningar

Tillvägagångsätt

Resultat